W koszalińskim CEF spotkali się kanclerze, wicekanclerze i notariusze z metropolii szczecińsko-kamieńskiej.
Do Koszalina przyjechali więc prawnicy kurialni reprezentujący archidiecezję szczecińsko-kamieńską, zielonogórsko-gorzowską i koszalińsko-kołobrzeską.
Jak mówi ks. dr Wacław Łukasz, kanclerz w koszalińskiej kurii, coroczne spotkanie jest okazją do wymiany doświadczeń i omówienia bieżących problemów.
Kancelaria kurii jest ważnym urzędem, który posiada szerokie kompetencje. Kieruje nią kanclerz, który jednocześnie pełni urząd wikariusza biskupiego ds. sakramentalnych. W wypełnianiu powierzonych mu zadań współpracują z nim wicekanclerz i notariusz oraz inni pracownicy kancelarii.
Do niektórych zadań kancelarii kurii należą m.in.: troska o redagowanie i wysyłanie oficjalnych dokumentów i pism urzędowych, zwłaszcza wszelkiego rodzaju akt jurysdykcyjnych, czyli dekretów, dyspens, zaświadczeń, zawiadomień, rozporządzeń i zezwoleń; udzielanie dyspens i zezwoleń w sprawach dotyczących posługi sakramentalnej; porządkowanie akt kurialnych oraz prowadzenie archiwum z dokumentami bieżącymi; udostępnianie akt uprawnionym osobom i instytucjom oraz wydawanie im autentycznych odpisów; udzielanie informacji w sprawach administracyjnych i prawno-kanonicznych; prowadzenie rejestru pism urzędowych; strzeżenie pieczęci kurialnych i wiele innych.