31 marca 2017 roku odbyło się pierwsze posiedzenie Komisji ds. administracyjnych. Każdy z jej członków przedstawił zakres tematów, które, jego zdaniem, powinny być przedmiotem prac komisji. Są to m.in. potrzeba stworzenia vademecum proboszcza dotyczącego administrowania parafią w relacjach z instytucjami państwowymi i samorządowymi (np. umowy o pracę, zarządzanie cmentarzami), zmiana granic dekanatów, postulat powołania na szczeblu diecezjalnym zespołu fachowców do spraw administracyjnych (prowadzenie zajęć tematycznych dla kleryków i wykładów dla proboszczów, doradztwo), ujednolicenie wzorów dokumentów w kancelariach parafialnych.
16 grudnia 2017 roku odbyło się drugie posiedzenie Komisji ds. administracyjnych. W jego pierwszej części wziął udział ks. Tomasz Tomaszewski – sekretarz Komisji głównej, który scharakteryzował dotychczasowe prace synodalne i nakreślił ich dalsze perspektywy. Druga część obrad została w całości poświęcona zredagowaniu pytań, które komisja zamierza przesłać do księży i parafialnych zespołów synodalnych w celu zdiagnozowania sytuacji administracyjno-prawnej w diecezji w odniesieniu do zagadnień, które zostały jej przydzielone przez Komisję główną.
30 marca 2019 roku odbyło się trzecie posiedzenie Komisji ds. administracyjnych. Podjęto wstępną analizę odpowiedzi uzyskanych na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród duchowieństwa w zakresie zagadnień wyznaczonych komisji przez Komisję główną. Na tej podstawie wskazano jedenaście tematów, które przydzielono poszczególnym członkom komisji w celu ich szczegółowego opracowania na kolejne posiedzenie.
12 października 2019 roku odbyło się czwarte posiedzenie Komisji ds. administracyjnych. Członkowie komisji zreferowali zagadnienia, które zostały im przydzielone na poprzednim posiedzeniu. Następnie przeprowadzono dyskusję, formułując podczas niej postulaty do dalszego opracowania. Komisja uznała, że jej prace powinny zmierzać w kierunku doprecyzowania i skonkretyzowania poruszanych tematów. W tym celu poszczególni członkowie komisji przygotują propozycje postulatów wynikających z opracowanych przez nich zagadnień. W swojej pracy będą w dalszym ciągu korzystali z interaktywnego konspektu elektronicznego umożliwiającego bieżącą wymianę poglądów.
8 maja 2021 roku odbyło się w formie zdalnej piąte posiedzenie Komisji ds. administracyjnych. Podsumowano jej prace i przyjęto projekt uchwały, który zostanie zaprezentowany podczas szóstej sesji synodalnej.
31 maja 2021 roku odbyło się w formie zdalnej szóste posiedzenie Komisji ds. administracyjnych. Poświęcono je pracom redakcyjnym nad projektem uchwały synodalnej, z uwzględnieniem wytycznych sformułowanych przez Komisje główną i Komisję prawną.
26 sierpnia 2021 roku odbyło się w formie zdalnej siódme posiedzenie Komisji ds. administracyjnych. Członkowie komisji przedyskutowali i przegłosowali poprawki do projektu uchwały synodalnej, które zostały zgłoszone po przedstawieniu go podczas szóstej sesji synodalnej.